پزشکی بوک فروش آنلاین کتابهای پزشکی با تخفیف ویژه

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه 9-17 و پنجشنبه 9-13

معرفی منابع آزمون علوم پایه پزشکی

دسته بندی :

نویسنده : پزشکی بوک

تاریخ درج :

حجم فایل :

معرفی منابع آزمون علوم پایه پزشکی
معرفی منابع آزمون علوم پایه پزشکی

در مطلب زیر در سایت پزشکی بوک منابع آزمون علوم پایه پزشکی برای شرکت در آزمون علوم پایه پزشکی برای دانشجویان پزشکی معرفی و تعداد سوالات هر درس نیز ذکر شده است. در این آزمون که پس از دو سال از شروع دوره پزشکی برگزار می شود داوطلبان باید حد نصاب قبولی را کسب کنند. آشنایی با منابع آزمون علوم پایه پزشکی به شما در این امر کمک میکند .


آناتومی در منابع علوم پایه پزشکی
آناتومی یکی از مهمترین دروس در آزمون علوم پایه پزشکی محسوب می شود که حدود 30 سوال در آزمون را به خود اختصاص می دهد بنابراین مطالعه این درس برای موفقیت در آزمون، لازم و ضروری است. از منابع این درس می‌توان به کتاب آناتومی بالینی اسنل و کتاب Gray’s for student اشاره کرد. علاوه بر رفرنس اصلی، کتاب‌های تالیفی و جزوه‌های خلاصه شده خوبی نیز برای مطالعه و موفقیت در آزمون وجود دارد.

*** برای مشاهده و خرید کتابهای آناتومی در پزشکی بوک کلیک کنید ***



بافت‌شناسی در منابع علوم پایه پزشکی
درس بافت شناسی حدود 10سوال از سوالات آزمون علوم پایه پزشکی را به خود اختصاص می دهد. کتاب بافت‌شناسی جان کوئیرا را می‌توان به عنوان رفرنس اصلی درس بافت‌شناسی معرفی کرد. برای یادگیری بهتر و مرور سریع‌تر می‌توانید به جزوه‌های بافت شناسی بر پایه رفرنس اصلی نیز مراجعه کنید.

*** برای مشاهده و خرید کتابهای بافت شناسی در پزشکی بوک کلیک کنید ***

 

جنین‌شناسی در منابع علوم پایه پزشکی
درس جنین شناسی حدود 5 سوال را در آزمون علوم پایه پزشکی به خود اختصاص می دهد کتاب جنین‌شناسی لانگمن ( Langman’s Medical Embryology, Sadler) به عنوان رفرنس اصلی در آزمون معرفی شده است.

*** برای مشاهده و خرید کتابهای جنین شناسی در پزشکی بوک کلیک کنید ***



فیزیولوژی در منابع علوم پایه پزشکی
فیزیولوژی همراه آناتومی بیشترین تعداد سوال را در آزمون علوم پایه دارا هستند و حدود 30 سوال در آزمون علوم پایه مربوط به این درس بوده و کتاب فیزیولوژی گایتون به عنوان مرجع این درس محسوب می شود که جزوات علوم پایه پزشکی در درس فیزیولوژی می تواند مروری سریع بر مطالب را برای داوطلبان میسر نماید.

*** برای مشاهده و خرید کتابهای فیزیولوژی در پزشکی بوک کلیک کنید ***



بیوشیمی در منابع علوم پایه پزشکی
درس بیوشیمی در آزمون علوم پایه پزشکی حدودا 15 تا 20 سوال را به خود اختصاص داده و منبع درس بیوشیمی در آزمون علوم پایه کتاب بیوشیمی دولین بوده که داوطلبان می توانند جزوات علوم پایه پزشکی در درس بیوشیمی را که خلاصه ای بر مطالب کتاب دولین است را تهیه نمایند.

*** برای مشاهده و خرید کتابهای بیوشیمی در پزشکی بوک کلیک کنید ***

 

باکتری‌شناسی در منابع علوم پایه پزشکی
از درس باکتری‌شناسی حدود 16 سوال در آزمون علوم پایه پزشکی مطرح خواهد شد که می‌توان از کتاب میکروبیولوژی مورای ( Medical microbiology. Murray, et al) به عنوان رفرنس اصلی استفاده کرد. باکتری‌شناسی درس مهمی است و سوالات این درس نسبت به دروسی مانند بیوشیمی، چهارچوب بهتری برای پاسخگویی در آزمون دارد. مطالعه این درس برای موفقیت در آزمون توصیه می‌شود. منابع تالیفی و جزوه‌های معتبر نیز می‌تواند برای موفقیت بیشتر در آزمون کمک‌کننده باشد.


انگل‌شناسی و حشره‌شناسی در منابع علوم پایه پزشکی
انگل‌شناسی و حشره‌شناسی، دروس مهمی در آزمون علوم پایه هستند، که 12 سوال از آنها در آزمون علوم پایه پزشکی مطرح می شود. از منابع مطالعاتی این دروس می‌توان به بيماری‌های انگلي در ايران تالیف دكتر اسماعيل صائبي جلد دوم، تك ياخته شناسي پزشكي مولفين: دكتر غلامحسين ادريسيان، دكتر مصطفي رضاييان،دكتر مهدي قرباني و...، كرم‌شناسی ‌پزشكی تالیف دكترفريدون‌ارفع، فصل 1و2و3و4 از کتاب كليات حشره‌شناسي پزشكي تاليف مايكل ويليام سرويس، فصل  1و2و3و4و5 از کتاب قارچ‌شناسي پزشكي جامع تأليف: دكتر فريده زيني، و...، Markell and Voge's Medical Parasitology, Last edition، انگل ليشمانيا و ليشمانيوزها، تأليف: دكتر ابوالحسن نديم و همكاران. نشر دانشگاهي، راهنماي پزشكان در مورد بندپايان مهم پزشكي. تاليف: جروم گودارد وMedical Mycology E.G.V. Evans and M.D. Richardson اشاره کرد.

ویروس‌ شناسی پزشکی در منابع علوم پایه پزشکی
5 سوال از ویروس شناسی پزشکی در آزمون علوم پایه مطرح می شود، بنابراین می‌توانید به جای مطالعه منبع اصلی از جزوه و منابع تالیفی نیز استفاده کنید. از منبع مطالعاتی این درس می‌توان به کتاب میکروب شناسی جاوتز( Medical Microbiology. Jawetz, et al.) اشاره کرد.

اصول خدمات سلامت و اپيدميولوژی در منابع علوم پایه پزشکی
در حدود 20 سوال از این دروس مطرح خواهد شد. از کتاب كتاب "اصول و كليات خدمات سالمت" تاليف محمد خواجه دلوئي و ... هيات مولفين، انتشارات دانشگاه علوم پزشكي مشهد، چاپ اول، سال 1 به عنوان رفرنس اصول خدمات سلامت و فصول انتخابي او2 از كتاب اصول اپيدميولوژی گورديس به عنوان مرجع مطالعاتی درس اپیدمیولوژی استفاده می‌شود.

اندیشه اسلامی و انقلاب اسلامی در منابع علوم پایه پزشکی
این درس حدود 10 را در آزمون شامل شده و کتاب معارف اسلامی 1 نوشته سعیدی مهر و کتاب انقلاب اسلامی ایران به عنوان منبع معرفی شده است.

زبان در منابع علوم پایه پزشکی
این درس حدود 12 سوال را در آزمون به خود اختصاص داده و کتاب انگلیسی برای دانشجویان پزشکی نوشته دکتر تحریریان به عنوان منبع معرفی شده است که داوطلبان می توانند جزوات علوم پایه پزشکی را مطالعه نمایند.

منابع معرفی شده در این مطلب بر اساس منابع آزمون علوم پایه پزشکی بوده و داوطلبان می توانند برای مطالعه بیشتر به سایت www.sanjeshp.ir مراجعه نمایند.

____________________________________________________________

مقالات دیگر

       

       

       

       

       

         
       

نظرات کاربران

عبارت امنیتی
0