پزشکی بوک فروش آنلاین کتابهای پزشکی با تخفیف ویژه

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه 9-17 و پنجشنبه 9-13

معرفی تخصص رادیولوژی دهان ، فک و صورت

دسته بندی :

نویسنده : پزشکی بوک

تاریخ درج :

حجم فایل :

معرفی تخصص رادیولوژی دهان ، فک و صورت
معرفی تخصص رادیولوژی دهان ، فک و صورت

تخصص رادیولوژی دهان ، فک و صورت
رادیولوژی دهان و فک و صورت از رشته‌های تخصصی دندانپزشکی شامل مبانی فیزیکی و تکنیک‌های تصویربرداری ، تفسیر ضایعات دهان و فک و صورت در انواع تصویربرداری‌ها و حفاظت در برابر تشعشعات کاربردی است .

وظایف متخصص رادیولوژی دهان ، فک و صورت
با توجه به اینکه متخصص رادیولوژی دندانی ابتدا دوره دندانپزشکی عمومی را گذرانده است ، بنابراین آشنایی ایشان با فضای دهان و بیماری های مختلف دندانی در تهیه رادیوگرافی بهتر و کاربردی تر کمک کننده است. از طرفی همکاری دو طرفه دندانپزشک با متخصص رادیولوژی دندانی در به دست آوردن بهترین تفسیر و ارائه طرح درمان کارآمدتر، بسیار حائز اهمیت می باشد.

اهمیت تخصص رادیولوژی دهان ، فک و صورت
از آنجا که تعداد قابل توجهی از بیماری ها، کیست ها، تومور های خوشخیم و بدخیم ممکن است اولین علائم خود را در استخوان فکین نشان دهند بنابراین بررسی حرفه ای و موشکافانه تصاویر دندانی و فکی توسط متخصص رادیولوژی که با علایم و تظاهرات و نمای آن آشنا می باشد، میتواند در پیشگیری و ارجاع به موقع بیماران بسیار کمک کننده باشد. این مهم به ویژه در بیماران اطفال که تظاهرات بدخیمی های خونی خیلی سریع پیشرفت میکند، بسیار سرنوشت ساز می باشد.

چگونه متخصص رادیولوژی  دهان ، فک و صورت شویم؟
متخصص رادیولوژی دهان، فک و صورت، ابتدا به مدت شش سال دوره عمومی دندانپزشکی را سپری کرده و به عنوان دندانپزشک عمومی فارغ التحصیل می شود. سپس با شرکت در آزمون تخصصی، در صورت پذیرش در تخصص رادیولوژی، به مدت سه سال دوره تخصصی ناحیه سر و گردن را با آشنایی کامل با استخوان ها، انواع بیماری ها و علایم آنها و نحوه تهیه رادیوگرافی در بیماران مختلف به پایان می رساند.

____________________________________________________________

مقالات دیگر

          

       

       

نظرات کاربران

عبارت امنیتی
0