پزشکی بوک فروش آنلاین کتابهای پزشکی با تخفیف ویژه

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه 9-17 و پنجشنبه 9-13

درباره دستیار سونوگرافی

دسته بندی :

نویسنده : پزشکی بوک

تاریخ درج :

حجم فایل :

درباره دستیار سونوگرافی
درباره دستیار سونوگرافی

رشته سونوگرافی
خوب است بدانید که در دانشگاه‌ رشته‌ای به نام سونوگرافی وجود ندارد. در واقع این شغل جزو یکی از زیرشاخه‌های رادیولوژی است. بنابراین کسانی که دوست دارند دکتر سونوگرافی شوند باید در رشته رادیولوژی تحصیل کنند. تمام علاقه‌مندان به دکتر سونوگرافی باید در کنکور تجربی شرکت کرده و موقع انتخاب رشته، رشته تکنولوژی پرتوشناسی که به رادیولوژی معروف است را انتخاب کنند.

دستیار سونوگرافی
یک جایی مثل سونوگرافی را به خاطر بیاورید. چقدر مراجع دارید؟
قطعا آنقدر زیاد هستند که فرصت خاراندن سرتان را هم پیدا نمیکنید.
دلیلش هم واضح است. چه به واسطه مهم بودن سونوگرافی برای زنان باردار و چه وجه تشخیصی سونوگرافی برای بیماری های مختلف مربوط به مردان و زنان همیشه کسانی هستند که در صف معاینه قرار گرفته باشند.
برای این که بتوانید در این حوزه کار کنید یا باید درس دانشگاهی خوانده باشید یا از طریق گذراندن دوره دستیار پزشک سونوگرافی اقدام کنید.
نکته ای که این شغل را خاص و متمایز میکند این است که ما تا دلتان بخواهد، دستیار پزشک سونوگرافی کم داریم.
هیچ پزشکی وقت خود را صرف خواندن نسخه ها نمیکند و این وظیفه ای است که بر روی دوش دستیارش است.
اگر بتوانید خودتان را ثابت کنید و از پس دوره ها به خوبی بربیایید میتوانید درآمدی بسیار بالا را تجربه کنید.

چگونه دستیار سونوگرافی شویم؟
راه دستیار سونوگرافی شدن، شرکت در دوره آن است. دوره دستیار سونوگرافی یکی از نیازهایی است که علاقمندان به این حیطه فعالیتی درصدد انجام آن و گذراندن دوره خاص دستیاری سونوگرافی هستند. در این دوره آموزش های مقدماتی و پیشرفته ای به فراگیران پیرامون آشنایی با آناتومی اندام های بدنی داده می شود. همچنین نحوه کار با دستگاه ها و تجهیزات سونوگرافی نیز در قالب این آموزش ها گنجانده شده است.
برای بسیاری از کسانی که به این حیطه شغلی علاقمند هستند، شرکت در دوره های دستیاری سونوگرافی بهترین گزینه برای آمادگی حضور در مراکز سونوگرافی و رادیولوژی است.
مراکز معتبر متفاوتی به دلیل استقبال از این رشته اقدام به برگزاری دوره های خاص آن می کنند. جهاد دانشگاهی و وزارت بهداشت و مراکز فنی حرفه ای نمونه هایی از این مراکز هستند.

دوره دستیار سونوگرافی
دوره دستیاری سونوگرافی از سری دوره های اجرایی است که علاوه بر کلاس های تئوری، نیاز به کلاس های عملی نیز دارد. در این دوره فراگیران متناسب با نوع آموزش های هر مرکز، مدتی را نیز در محیط بیمارستان و یا مراکز سونوگرافی می گذرانند و آموزش های اجرایی لازم را در این محیط ها دریافت می کنند.
 در این دوره می بایست آشنایی کلی فرد با سیستم استخوانی تمامی نواحی بدن ایجاد شود و کار با دستگاه رادیولوژی یا سونوگرافی در حد تسلط مقدماتی حاصل شود.
از دیگر ویژگی های دوره دستیار سونوگرافی موارد زیر است:
    در این دوره توجه ویژه ای به برگزاری کلاس های عملی می شود.
    ارائه خدمات آموزشی در محیط های بیمارستانی و یا مراکز رادیولوژی از ضروریات این دوره است.
    مباحث تئوری در نهایت ایجاز و متناسب با نیاز فراگیران در محیط های کاری ارائه می شود.
    در صورتی که فرد بتواند در آزمون نهایی حد نصاب نمره را کسب کند، مدرک پایان دوره به او تعلق خواهد گرفت.
    استفاده از اساتید برتر و متخصصان رادیولوژی برای آموزش در این دوره ها رایج است.

سرفصل های آموزشی دوره دستیار سونوگرافی
از مهمترین ملاک های مقایسه دوره های مجری دستیاری سونوگرافی، بررسی میزان پوشش دهی آموزشی پیرامون مواد اطلاعاتی این رشته است.
بسیاری از مراکز آموزشی اقدام به ارائه مطالب به صورت صرفا تئوری و یا صرفا عملی می کنند که نهایتا نتیجه مطلوب از این دوره برای فراگیر کسب نمی شود.
یک مرکز آموزشی معتبر و با تجربه همواره تمامی سرفصل های آموزشی را متناسب با بررسی مفید و کاربردی بودن انتخاب کرده و دوره را بر اساس آموزش این سرفصل ها تعریف می کند.
از سرفصل های مهم دوره دستیار سونوگرافی موارد زیر است:
    شناخت کامل از آناتومی های استخوانی
    شناخت پیرامون اجزای سر و گردن
    توانمندی تشخیص ساختار بدن و پاها
    تسلط کار با دستگاه CT SCAN سی تی اسکن
    توانایی کار با دستگاه MRI ام آر آی
    بررسی درست تراکم استخوان
    بررسی دقیق عکس های رادیولوژی
    توانایی بررسی نتایج سونوگرافی

نوع و اعتبار مدرک دستیار سونوگرافی
بسیاری از مراکز آموزشی به دلیل کیفیت ارائه خدمات آموزشی، دارای مدرک معتبری نیز هستند.
همچنین برخی از مراکز اقدام به ارائه مدرک بین المللی به فراگیران خود می کنند تا امکان اشتغال به کار آنان در کشورهای دیگر در این زمینه نیز ایجاد شود. پس مدرک دستیاری سونوگرافی شامل مدارک داخلی و یا بین المللی است.
مدرک فنی و حرفه ای و یا مدرک جهاد دانشگاهی و سایر مراکز معتبر آموزشی دیگر، به دلیل سابقه قدیمی و برخورداری از متدهای نوین آموزشی همواره مورد قبول مراکز درمانی و سونوگرافی است.
همچنین مراکز نوبنیادی وجود دارند که به دلیل برخورداری از روش های نوین و ارائه خدمات آموزشی تخصصی به فراگیران، امروزه اعتبار مدرک آن ها همپایه و حتی بالاتر از مراکز قدیمی و با سابقه است.

بازار کار دستیار سونوگرافی
رشته سونوگرافی یکی از رشته های پر مراجعه کننده ای است که همیشه دارای بازار کار مناسب و پر رونقی است.
این رشته به دلیل نیازهای دوره ای و متوالی افراد به انجام سونوگرافی در راس رشته هایی است که مورد استقبال از نظر رواج کاری قرار گرفته است.
تا زمانی که بانوان باردار نیاز به انجام سونوگرافی دارند و یا بیمارانی که دچار بیماری های داخلی هستند به این مراکز مراجعه می کنند، همواره این رشته دارای بازار کار مناسبی خواهد بود.
صف های متوالی برای انجام سونوگرافی همیشه در مراکز ارائه خدمات سونوگرافی مشاهده می شود. همین امر این رشته را دارای بازار کار مطلوبی کرده است.

________________________________________________________

مقالات دیگر

       

       

       

     

     

     

     

نظرات کاربران

عبارت امنیتی
0