پزشکی بوک فروش آنلاین کتابهای پزشکی با تخفیف ویژه

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه 9-17 و پنجشنبه 9-13

سوجوک تراپی چیست؟

دسته بندی :

نویسنده : پزشکی بوک

تاریخ درج :

حجم فایل :

سوجوک تراپی چیست؟
سوجوک تراپی چیست؟

سوجوک تراپی چیست؟
سو جوک (su jok) نوعی طب فشاری کره‌ای است که فقط روی دست‌ها و پاها اعمال می‌شود. ” su ” در زبان کره‌ای به معنای “دست” و “jok” به معنای “پا” است. طب سوجوک مانند رفلکسولوژی معتقد است که قسمت‌‌هایی از دست‌ها و پاها با اندام‌ها و قسمت‌های مختلف بدن در ارتباط هستند و تحریک این نقاط اثر درمانی فوق‌العاده‌ای دارد.
با علم به این موضوع سوجوک تراپی به ماساژ دست‌ها و پاها‌ بدون دارو می‌پردازد. سوجوک درمانی می‌تواند در تسکین فوری و موثر برخی بیماری‌ها مثل برونشیت، آسم، سردرد، سرگیجه، میگرن، ورم معده، زخم، دیابت و همچنین اختلالات روانی مانند افسردگی بسیار موثر باشد.
در واقع با فشار دادن نقاط کلیدی و اعمال فشار در جهت صحیح به این نقاط می‌توان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد. فشار در سوجوک معمولا با استفاده از دست‌ها یا ابزارهای طب فشاری خاصی اعمال می‌شود. گاها نیز از اوریکولتراپی، دانه درمانی یا دانه‌های فلفل سیاه نیز استفاده می‌شوند.
شاید مهم‌ترین نقطه مزیتی که سوجوک تراپی نسبت به دیگر درمان‌های پزشکی دارد، این است که کاملا بی‌خطر و بدون عوارض جانبی است. به همین خاطر یکی از ایمن‌ترین درمان‌هایی است که تاکنون شناخته شده و نیاز به اقدامات احتیاطی نیست.

سیستم انطباق در سوجوک
ارگان های بدن در نقاطی از کف دست و پا و گوش منعکس و منطبق می شوند که به آن سیستم انطباقی گفته میشود و در صورت اختلال درارگان ها این اختلالات به این سیستم انطباقی منتقل میشود. در واقع تمام ارگانهای بدن در دست و پا و گاهی گوش ها نمایندگانی دارند که با تحریک آنها میتوان مشکلات این ارگانها را حل نمود.

سوجوک چگونه عمل میکند؟
سوجوک تراپی اساسا از طب فشاری استفاده می‌کند و با تحریک نقاط خاصی روی دست یا پا به رفع مشکلات سلامتی کمک می‌کند. این نقاط روی دست یا پا مربوط به قسمت‌های مختلفی از بدن هستن. مثلا انگشت شست با سر و گردن در ارتباط است. نوک انگشت با سر و قسمت پایین انگشت با گردن مرتبط هستند.
انگشت اشاره و کوچک نیز به ترتیب بازوهای چپ و راست را نشان می‌دهند. انگشت وسط و حلقه نیز به ترتیب نشان‌دهنده پاهای راست و چپ هستند. سه بخش آن‌ها از پایین نشان دهنده ران، ساق پا و پا هستند.

کاربردهای سوجوک تراپی
در کاهش و افزایش مناسب وزن
اختلالات هورمونی و بیماری های زنانه
برای زیبایی پوست و موارد مربوط به رشد و ریزش مو
درد کمر ،زانو ،عضلات،استخوان ها
بیماری های ام اس ،اعصاب،میگرن و انواع سردردها
کم انرژی بودن ،قدرت تمرکز
افسردگی ،اضطراب ،استرس
فشار خون ،بیماری های گوارشی ،برونشیت
یبوست ،بی خوابی و…

ابزارهای طب سوجوک
رنگ درمانی
از آنجا که سیستم بدن متاثر از رنگ ها است این طب هم به خوبی از این تاثیر استفاده میکند.از کش های رنگی و خودکارهای رنگی به راحتی میتوان بهره برد مثلا رنگ سبز را به دلیل خاصیتی که در لاغری دارد در بند هایی از انگشت که بعدا به آموزش آن میپردازیم میبندیم و بهره میبریم
دانه درمانی
در این روش از دانه های گیاهی در نقاط خاص برای درمان استفاده میشود مثلا هسته ی سیب ،گیلاس ،فلفل
مگنت درمانی
در این روش با مگنت ها و آهنرباهای کوچک  نقاط خاص مورد نظرمان را پوشش میدهیم.

سوجوک و درمان چاقی
بهترین روش کنترلی برای وزن علم سوجوک است.رژیم های سخت و زودگذر ،در صورتی که سبک کنترلی سوجوک در کنارشان باشد بسیار آسان و ماندگار خواهند بود.این علم از ابزارهایش برای کنترل چربی ،افزایش سوخت و ساز و افزایش تولید و مصرف انرژی و در نهایت کاهش وزن اصولی و صحیح برای رسیدن به وزنی نرمال استفاده میکند.

مزایای طب سوجوک
مزایایی که طب سوجوک نسبت به روش های درمانی دیگر دارد بسیار قابل توجه است از جمله :
روشی کاملا بی خطر است و به سادگی می توان از آن استفاده کرد.
ابزارهای پیچیده ،گران و خارج از دسترس ندارد .
بسیاری از بیماری ها و دردها به سریع ترین حالت ممکن برطرف میکند.
هر کسی خودش به راحتی می تواند با آموزشی ساده به کار ببندد و می توان آن را به راحتی برای اطرافیان هم استفاده نمود.
در هر زمانی قابل استفاده است و محدویت زمانی ندارد.

انجام سوجوک در چه افرادی و مواردی ممنوع است؟
در زنان باردار ،در هنگام گرسنگی ،خستگی و هنگام مصرف مواد مخدر و بیماری های حاد.
در زنان باردار برخی از تکنیک‌ها و نقاط فشار بدن وجود دارند که می توانند باعث انقباضات و زایمان زودرس شوند. مخصوصا ماساژ قبل از سه ماهه اول در زنان باردار خطرناک است. حتی نقطه‌ای بر روی دست وجود دارد که ممکن است ماساژ آن نقطه منجر به سقط جنین شوید. این نقطه که با نام نقطه هیگو شناخته می‌شود، بیشتر جهت ماساژ برای پریود شدن کاربرد دارد و برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.

تفاوت بین سوجوک تراپی و طب سوزنی
در طب سوزنی روی تمام نقاط بدن کار می شود اما در طب سوجوک فقط کف دست ها و پاها و برخی مواقع گوش ها مورد نظر است.
در طب سوزنی نقاط مختلف بدن توسط فرو رفتن سوزن تحریک می شوند درصورتیکه در طب سوجوک از فشار به وسیله دست یا دانه ها استفاده می شود.

________________________________________________________

مقالات دیگر

       

       

       

     

     

     

     

نظرات کاربران

عبارت امنیتی
0